Tuesday 15 January 2013

Study or Business???


Assalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh...

♥اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم♥

Bismillah. Apa kabar korang semua?. Aku disini alhamdulillah sihat-sihat jer dan semakin mengecil. heheheee. Terima kasih Allah sebab temukan aku dengan HERBALIFE. Semakin hari semakin aku jatuh cinta dengan HERBALIFE walaupun macam-macam yang terjadi. Sorry sangat-sangat sebab lama x update blog. Lebih-lebih lagi broadband aku tertinggal kat umah. Sabor jela aku dengan wireless asrama ni. Nanti SPECTECULAR ni baru dapat ambil broadband dari kakak aku. Lame lagi tu. Ape tu SPECTECULAR?. Kalau nak tau pm aku. hehehee....

Semester baru ni jadual kelas memang full gile. Hari-hari kelas start 7.30 pagi hingga 4.30 petang. Lebih-lebih lagi hari selasa 7.30 pagi sampailah 6.30 petang. Tapi aku x kesah sebenarnya sebab aku ada Tea Mix HERBALIFE. Memang power giler tea nih. Walaupun kelas Full tapi aku masih dapat fokus dalam kelas.     

Tahun baru mestilah korang semua pun ada azam baru kan?. Macam tu jugak la aku. Semua azam aku tu, aku letak dalam dreamboard dan aku tampal depan meja study aku. Semoga Allah makbulkan segala azam aku. Aamiinnn. Upline aku kata, insya Allah kita akan capai sekurang-kurangnya 6 daripada 10 azam yang kita letak dalam dreamboard tu. Tapi kita mestilah berUSAHA. 



STUDY or BUSINESS?

Wow. Pening juga aku fikir tentang perkara nih. So, aku serah kepada Allah S.W.T. Kalau nak tahu mana yang terbaik untuk diri kita buatlah solat istikarah. Insya Allah, Allah akan tunjuk yang terbaik untuk diri kita. kita sebagai hambaNYA perlulah BERUSAHA sekuat yang mungkin.

Bagi aku, aku nak kedua-duanya. Tapi sebenarnya bukan dua tapi tiga perkara yang aku nak.  Study, Business dan Lose Weight. Pagi dan petang ada kelas. Habis kelas je kena bakar lemak n training hoki. Hanya hujung minggu je aku dapat buat Business HERBALIFE ni. Tumpuan aku sekarang ni hanya untuk turunkan berat sebanyak dan secepat yang mungkin. Aku juga tengah berusaha untuk dapat jadi player utama untuk skuad hoki maktab. Dengar cite ada sukan hoki dalam KAGUM tahun ni. 

Aku tak dapat nak ulas denga lanjutnya tentang perkara ni. So, aku ambil siket pesanan kak Mel untuk orang-orang macam aku ni. Mintak izin share siket ye info ni kak Mel. hehehee... Kalau nak tahu lebih lanjut lagi pasal sini silalah ke blog kak Mel. 


BAGAIMANA MEMBAHAGI MASA SEBAGAI PELAJAR DAN DISTRIBUTOR HERBALIFE?

Dulu, ramai kawan-kawan sukaaaa sangat mention benda ni.

“Alaa Mel, kau hebat...sebab tulah kau boleh buat dua benda serentak...”

Jadi aku pun mula memerhatikan hidup mereka. Malam2, mostly akan bersembang, tengok movie kat laptop, etc. Siang kalau takde kelas, dorg akan tidur. TIDUR okayy. Serious. Ramai sangat yang suka tidur siang. TAHUKAH ANDA, antara side effect product Herbalife- Tak boleh tidur siang. So kalau tak boleh tidur, boleh la buat Herbalife kan?

Belajar? Jarang sangat aku jumpa orang yang belajar melainkan exam menjelang. Jadi apela yang hebat sangat kan? 

Akukah yang hebat, atau MASA itu hebat?? (Refer tu Surah Al-Asr)


TIME MANAGEMENT

Cuba tolak masa yang anda gunakan untuk;

  1. berbual2 kosong
  2. tengok movie kt laptop
  3. tidur siang
  4. main game
  5. tengok tv
  6. dating
  7. Lepak ngan Member
  8. Belajar tipu2*
Sekian saja untuk kali ini. Semoga entri kali ini bermanfaat untuk kita semua. Insya Allah. Pesanan saya untuk kali ini ialah "Jagalah Allah, Allah akan jaga kamu"....Bye bye. Salam... :)

~BE HEALTHY, LOSE WEIGHT, GAIN WEIGHT, MAINTAIN WEIGHT, RESHAPE YOUR BODY, IMPROVE SKIN COMPLEXION or EARN EXTRA INCOME. PM me  013-2221650~

~~ Always Pray for Gaza, Pray for Syria, Pray for Rohingya~~

No comments:

Post a Comment